جاذبه های دیدنی روسیه

برای شناختن جاذبه های دیدنی روسیه ابتدا باید با شهرهای روسیه آشنایی پیدا کنید.

روسیه کشوری پهناور با سازه ها و مجسمه های عظیم- سالن های تئاتر مجلل- کلیساهای زیبا- رودخانه های فراوان- پل های بی شمار و طبیعی که بسیار دیدنی و جذاب است و روسیه را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان می شناسند.

جاذبه های گردشگری روسیه

 

صومعه سولووتسکی- جزایر سولووتسکی

این صومعه یکی از قشنگ ترین بناهای روسیه است که با دیوارهای سنگی خود مثل روح و قلب جزایر سولووتسکی می باشد.

این جزیره در سال 1429 بنا شد. در بین محوطه ی این صومعه دیوارهای عظیم و بزرگ سنگی برج محکم قرار دارد.

بام های قیفی شکل بر روی هر یک از این برج ها وجود دارد, همه ی این هایی که نام بردیم برج ها و گنبدهای چشم نواز کلیسا در آب های دریاچه ی سوی یاتو به قشنگی انعکاس می یابد.

کلیسای جامع تجلی با آمیزه ای از معماری پومورسکی- پی ریزی مستحکم- دیوارهای سفید رنگ و چندین گنبد با پوششی از ورقه های چوبی در راس این صومعه وجود دارد .

قدمت این کلیسا به سال 1566 برمی گردد.

زندان این صومعه از قرن شانزدهم برای مجازات اشخاصی است که علیه دین و مذهب جرمی را انجام داده اند.

جاذبه های گردشگری روسیه

 

موزه اسلحه کرملین- مسکو

موزه اسلحه یا زراد خانه ی کرملین به سال 1512 میلادی باز می گردد. این موزه را وایسلی سوم برای ساخت و نگهداری تسلیحات- جنگ افزار شاهنشاهی- نشان ها و لباس های سلطنتی و جواهرات تاسیس شد.

موزه اسلحه گنجینه های زیادی را در خود جای داده و مهم ترین جاذبه کرملین هستش. اگر امکانش باشد می توانید بلیط بازدید از موزه اسلحه را همراه با بلیط کرملین تهیه کنید.

اولین اتاق داخلش طلا و نقره از قرن دوازدهم تا هفدهم است. دومین اتاق تخمرغ های معروف عید پاک وجود دارد که به دست فابرگه جواهرساز معروف سن پترزبورگ ساخته شده است.

در اتاق های بعدی تسلیحات و زره های مختلف وجود دارد.

در طبقه پایین لباس های تاج گذاری ملکه ی قرن هجدهم روسیه در اتاق ششم وجوددارد. در اتاق دیگری تخت سلطنت مشترک پسر پتر کبیر و برادر ناتنی او ایوان ششم همراه با تخت تزار الکسی با 800 الماس را می توانید دیدن کنید.

هم چنین در این موزه کالسکه ها و سورتمه های گران قیمت قرون گذشته وجود دارد.

جاذبه های دیدنی روسیه

موزه هنرهای زیبای پوشکین- مسکو

آثار هنری کشورهای خارجی در موزه هنرهای زیبای پوشکین در مسکو به نمایش گذاشته شده است.

این آثار به 3 بخش مختلف تقسیم شده است. این 3 بخش عبالرت اند از: شاهکارهایی از تمدن باستان- عصر رنسانس ایتالیا و دوره طلایی هلند را در بر می گیرد. برای دیدن نقاشی های حیرت انگیز امپرسیونیت و امپرسیونیت به گالری قرن 19 و 20 بروید.

آثار عصر رنسانس در ساختمان اصلی از بزرگی خاصی برخوردار است. بهترین آثار شاهکارهایی از عصر طلایی هنر در هلند است. رامبراند با تابلو های زیادی از جمله پرتره ی پیرزن- ستاره بی دلیل این نمایش است.

جاذبه های گردشگری روسیه

 

کلیسای جامع سنت باسیل- مسکو

نماد روسیه کلیسای جامع سنت باسیل است. ترکیب درهم رنگ ها- زمینه ها و شکل های این کلیسا سبک روسی است.

ایوان مخوف در سال 1552 قلعه ی نظامی تاتا در شهر کازان را به تصرف خود درآورده است و در بزرگداشت پیروزی خود دستور ساخت کلیسای تماشایی سنت باسیل را داده است.

بطور رسمی کلیسای سنت باسیل کلیسای شفاعت خوانده می شود. معماری این کلیسا از سال 1555 تا 1561 بنا شد و آن را نماد روسیه می دانند.

برج بلند مرکزی کلیسایی به اسم شفاعت مادر خدا نام دارد.

در آخر 4 کلیسای کوچک میان این کلیسای اصلی قرار دارد که هر یک از آن ها در بزرگداشت یک رویداد یا نبردی در جنگ با کازان ها نام گذاری شده است.

جاذبه های گردشگری روسیه

 

کلیسای ناجی در خون- سن پترزبورگ

زیباترین کلیسای سن پترزبورگ به اسم کلیسای ناجی در خون نام دارد.

فضای بیرونی این کلیسا به سبک ارتدکس روسی کلاسیک و فضای داخلی آن با 700 متر مربع با موزاییک درست شده است.

بطور رسمی این کلیسا رستاخیر مسیح نام دارد. این کلیسا بسیار شبیه کلیسای تماشایی سنت باسیل است. ساخت این کلیسا 24 سال طول کشید.

جاذبه های گردشگری روسیه

 

میدان سرخ- مسکو

در دل شهر مسکو میدان سنگفرشی به ابعاد 400 در 150 متر درست در بیرون دیوار شمال شرقی کرملین قرار دارد که نامش میدان سرخ است.

در انتهای جنوبی میدان چشم اندازی از کلیسای جامع سنت باسیل به چشم می خورد.

این منظره ی پارانوما در شب گردشگران زیادی را جذب خود کرده است , در حوالی این میدان مجسمه های مینین و پوزارسکی به یاد قهرمانان جنگ آزادی علیه لهستانی ها وجود دارد.

جاذبه های گردشگری روسیه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up