شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره واقع در کیش است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی کیش بشمار می رود.شهر حریره برای افرادی که به کیش می روند از بهترین و مهم ترین مراکز گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است.

شهر حریره از زمان ساسانیان تا به امروز برجای مانده است و متعلق به دوران پیش از اسلام میباشد. شهرباستانی حریره مانند بندرگاه است و دارای عظمت بسیار زیادی میباشد.

قدیمی ترین حمام در ایران در شهر حریره قرار دارد .از مهمترین ویژگی های شهر حریره خانه های اشرافی و دید برون گرای آن است و این شهر یکپارچه نیست.

دراین شهر توسط باستان شناسان یکسری مسکوکات و وسایل سفالی کشف شده است که نشان دهنده ایرانی بودن این مکان میباشد.این شهر در زمان ایلخانیان رونق داشته و در اواخر ساسانیان تا دوره ایلخانیان مورد استفاده مردم بوده است .این شهر بهترین مورد برای کاوش های باستانی به شمار می رود.

خانه های اعیانی این شهر به سبک خانه های سنتی یزد،اصفهان و کاشان ساخته شده است که این خانه ها نماد خلیج فارس است.

این شهر به این دلیل حریره نامیده میشود که بانویی به نام حریره ملکه آن بوده است.

طبق نظر میراث فرهنگی این شهر  800 سال قدمت دارد.

جاذبه های دیدنی کیش

باستان شناسان براین باورند که حمام این شهر در سبک خود قویترین حمام ایرانی بوده است که طی کاوش های باستان شناسان کشف شده است.

با توجه به ظرفیت محدود حمام و با در نظر گرفتن دیوار بیرونی سراسری که تا عمارت اعیانی در جنوب شرقی حمام و بر فراز تپه ای قرار گرفته به نظر می رسد این بنا حمام خصوصی بوده و به این مجموعه اعیانی تعلق دارد.

درست در کنار دریا بخش کارگاهی و وسیعی ساخته شده که دارای معماری و فضای نا شناخته ای است. اما به ظر می رسد که ارتباط مستقیم با فعالیت های صیادی داشته و برای اینکه به دریا دسترسی داشته باشد احداث شده است.

جاذبه های دیدنی کیش

&;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up