شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریزما در کیش

قنات کیش بیش از 2500سال قدمت دارد و آب شیرین ساکنان جزیره کیش را فراهم میکند. قنات کیش از نظر طول رشته قنات و عمق چاه ها قابل مقایسه با هیچ قنات دیگری نیست،اما با توجه به شیب بسیار کمه جزیره چگونگی انتقال آب های زیرزمینی به سطح زمین در جزیره کیش به شدت مهم بوده و نشان دهنده این است که در زمان خود از پیشرفته ترین روش ها براغی حفر قنات استفاده میکردند.

امروزه این قنات با تغییر کاربری به یک شهر زیرزمینی که بیش از 10000مترمربع وسعت دارد تبدیل شده است و نامش کاریز کیش شده است.معماران با تجربه زحمت طراحی این قنات را کشیده اند و میکوشند تا در پروژه بازسازی کاریز کیش ضمن حفظ بافت تاریخی آن کاربری های جدیدی ازین شهر بدست آورند.

جاذبه های دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز در فاز یک خود از قسمت های مختلفی تشکیل شده است از جمله غرفه های صنایع دستی ایران و جهان-رستوران های سنتی و جدید.موزه سالن آمفی تئاتر-سالن کنفرانس و گالری های هنری .

ویزای کانادا

شهر کاریزما در عمق 16متری واقع شده است.

کارگزاران شهر زیرزمینی کاریز براین باورند که دو ویژگی دارد:اول اینکه کاریز در دل تنهاجزیره مرجانی دنیا واقع شده است و دم اینکه تنها بنایی است که سقف مملو از صدفها و مرجانهای طبیعی است.

جاذبه های دیدنی کیش

گفتنی است که خاک هایی که از کاریزما برداشت شده دارای خواص درمانی میباشد که در گل درمانی استفاده های زیادی میشود.

اب شیرین کاریز حاصل بارندگی های فصلی جزیره میباشد که مرجان ها بصورت یک فیلتر طبیعی عبور ودر لایه گل مارن جریان پیدا میکند.گل مارن نوعی گل رسی است که در حالت طبیعی آن نرم و انعطاف پذیر میباشد و اگر در معرض هوا قرار گیرد خشک و محکم میشود.

نکته قابل توجه این است که کاریزما بصورت ماهرانه ای بدست ایرانیان باستان حفاری شده که باشیبی ملایم در طول 15 کیلومتر حرکت و هم از آب آن جهت آبیاری استفاده شده و هم امکان برداشتن آن نیز فراهم بوده است.

&;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up