جاذبه های دیدنی استانبول

موزه ایاصوفیه استانبول

این موزه در اوایل محل حکومت امپراطور بیزانس بود و در طول زمان به محل پرستش تبدیل شد.ایاصوفیه در طول قرن ها محل عبادت ادیان مختلف بوده است.بعد از حمله عثمانی و فطح قسطنطنیه کلیسای ایاصوفیه به یک مسجد تبدیل شد ودر قرن بیستم به موزه تغییر یافت.

جاذبه های دیدنی استانبول

 

قصر توپکاپی 

قصر توپکاپی که مربوط به دوره عثمانی است دارای مناظر شگفت انگیزی میباشد.این قصر بزرگ و مجلل محل استقرار پادشاهان عثمانی بوده که به عنوان قدیمی ترین قصر جهان تبدیل به یک موزه بی نظیر شده است.

جاذبه های دیدنی استانبول

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی 

مسجد سلطان احمد یکی از عجایب معماری جهان است که در شهر استانبول قرار دارد.مسجد سلطان احمد بخاطر کاشی کاری درونش به مسجد آبی معروف است.همچنین باغ هایی که میان مسجد سلطان احمد و موزه ایاصوفیه قرار دارد یکی از مناظر بسیار زیبای استانبول بشمار می اید.

جاذبه های دیدنی استانبول

 

میدان تکسیم وخیابان استقلال

میدان تکسیم و خیابان استقلال که از معروفترین جاهای ترکیه به حساب می اید در منطقه اروپایی استانبول قرار دارد.بهترین مکان برای خرید در ترکیه خیابان استقلال است که در آن از میدان تکسیم تا انتهای خیابان استقلال یک تراموا می باشد که بعد از تراموای لندن قدیمی ترین تراموای جهان می باشد.

جاذبه های دیدنی استانبول

 

موزه هنر مدرن استانبول

این موزه برخلاف جاهای ئدیدنی دیگر ترکیه که مربوط به ترخ این کشور میباشد هنر مدرن ترکیه را نشان می دهد و مسافران میتوانند با بازدید از این موزه به قلب هنر معاصر ترکیه سفر کنند.موزه هنر مدرن استانبول در کنار تنگه سیفر قرار دارد.

جاذبه های دیدنی استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up