جاذبه های دیدنی ایتالیا

ایتالیا را از نظر تعداد جاذبه های گردشگری نمی شود با کشورهای دیگر مقایسه کرد.جاذبه هایی که تعداد زیایدی از آنها جزء معروفترین دیدینی های جهان هستند.

تاریخچه جذاب امپراطوری روم نقش بسیار زیادی در محبوب شدن جاذبه های دیدنی ایتالیا دارد.تعداد زیادی از این جاذبه ها همان شاهکارهای هنری و معماری ساخته شده در زمان امپراطوری هستند.

جاهای دیدنی ایتالیا تنها به این آثار تاریخی ختم نمی شوند بلکه این کشور محبوبیت خود را مدیون طبیعت و سواحل محصور کننده آن است.

در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی ایتالیا می توانیم از شهرهای تورین.میلان.فلورانس.رم.پورتوفینو.ونیز و دریاچه کومو کنیم.

همه این شهرها باعث شده اند که کشور ایتالیا جزء بهترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شود.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

در ادامه به معرفی معروفترین جاذبه های دیدنی ایتالیا خواهیم پرداخت:

 

گالری اوفیتزی فلورانس

گالری اوفیتزی بزرگترین کلکسیون هنر رنسانس ایتالیایی در جهان است.این گالری به شکل U   است و معماری بسیار زیبا و فوق العاده ای دارد و قدمت این ساختمان به سال های 1560 باز می گردد.

آثاری که در این گالری قرار دارد در سال 1743 توسط خاندان مدیچی با این شرط به این موزه داده شده که هرگز نباید از شهر فلورانس خارج شوند.

بازدید از گالری اوفیتزی احساسات متفاوتی را به شما منتقل می کند.

آثاری که در گالری اوفیتزی قرار دارد همگی دارای شهرت جهانی هستند و به ترتیب تقدم تاریخی چیده شده اند.قدیمی ترین آثار این گالری مجسمه هایی مربوطبه دوران هنری یونان باستان است و جدیدترین آنها نقاشی های ونیزی است که از قرن هجدهم در این گالری هستند اما هسته اصلی آثار را مجموعه ای از دوران رنسانس تشکیل میدهد.

برای اینکه بتوانید ازاین آثار بطور کامل دیدن کنید باید 3الی4 ساعت زمان داشته باشید و اگر احساس خستگی کردید میتوانید به کافه ای بروید که در طبقه بالای مجموعه قرار دارد.

اگر به آثار هنری علاقه دارید می توانید یک بلیط ترکیبی تهیه کنید.این بلیط 3روز اعتبار دارد وبا داشتن این بلیط میتوانید از گالری اوفیتزی.کاخ پیتی.باغ پوپولی و موزه ملی باستان شناسی فلورانس دیدن کنید.

بهتر است بدانید که بازدید کودکان زیر 18 سال.افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند.روزنامه نگاران.راهنمایان تور.اساتید دانشگاه.محقق ها و معلم ها رایگان میباشد.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

موزه های واتیکان- واتیکان

یکی از بهترین و خاص ترین موزه ها در جهان در کوچکترین ایالت مستقل دنیا قرار دارد.دیدن از موزه های واتیکان یکی از مهمترین کارهایی است که در هنگام رفتن به شهر رم باید انجام دهید.دیدن کردن از موزه واتیکان بدون شک یکی از جالب ترین تجربه های گردشگری برای شما خواهد بود.مجموعه های بسیار گران قیمت و بی نظیردر بین گالری ها و مجموعه های موزه های واتیکان وجود دارند.زمان افتتاح شدن موزه واتیکان به سال 1503 باز می گردد .در این سال بود که پاپ ژولیوس دوم کلکسیون شخصی خود را به این گالری اهدا کرد و این آثار در اصل چارچوب اصلی این موزه هستند.از همان زمان تعداد زیادی از خانواده ها و اشخاص یا حتی پاپ های دیگر آثار گران قیمت هنری و ارزشمند خود را به این مجموعه اهدا کرده و به گسترش آن کمک زیادی کردند.

تورهای اروپایی

موزه های واتیکان عبارتند از: آپارتمان پاپ پنجم.گالری لوسترها .موزه مردم شناسی مربوط به مبلغان مذهبی.گالری نقشه ها.موزه تاریخی.گالری ملیله ها.موزه مسیحیت.مجموعه پیناکوتکا.موزه مصری.موزه تمدن اتروسک.موزه کیارامونتی.موزه پروفان گرگوریان.اپارتمان بورگیا.اتاق های رافائل.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

باسیلیکای سنت ماریا نوولا-فلورانس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا کلیسای کاتولیک باسیلیکای سنت ماریا نوولا در شهر فلورانس است.توصیه میکنیم اگر به فلورانس ایتالیا سفر کردید حتما از این کلیسای زیبا دیدین کنید.نمای بیرونی کلیسا از سنگ مرمر است و سبک آن کلیسا رمانسک است.

این کلیسا گنجینه ی ارزشمندی از آثار هنری و تاریخی است که با استفاده از نقوش گوتیک و رنسانس آراسته شده است.درب ورودی و معماری فضای آن را می توان یکی از بهترین آثار معماری ای کلیسا دانست.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

پمپی

وقتی اسمی از پمپی درجایی می اید همگی یاد شهری می افتیم که تمامی جانداران آن در اثر فوران آتشفشان به سنگ تبدیل شدند.

گردشگران در این شهر عجیب ترین و ترسناکترین تجربه گردشگری را دارند.کل شه پمپی توسط لایه ای از خاکسترهای آتشفشانی دفن شده.در این شهر میتوانید خیابان های باستانی رم.کارگاها.معابدکافه ها و امفی تئاترهای به جا مانده از زمان باستان را دیدن کنید.

این شهر در قرن هفتم پیش از میلاد درست شده است ولی ریشه های شهر پمپی هنوز مشخص نیست.این شهر در قرون گذشته دست یونانی ها بوده و بعد از سال 80 پیش از میلاد در دست امپراطوری روم قرار گرفت.

18 سال پیش از همان فوران آتشفشان و زلزله ای شدید این شهر را لرزانده بود.این زلزله در حد زیادی به شهر پمپی صدمه وارد کرده بود و به همین خاطر تعداد زیادی از جمعیت 20 هزار نفره شهر را تخلیه کردند.

خوشبختانه در زمانی که اتشفشان وزوو فوران کرد مردم به شهر باز نگشته بودند.

بسیاری از جاهای شهر پمپی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد ولی دارای توضیحات کافی نیستند و تنها بعضی از نقاط و جاذبه ها در این شهر برای بازدید گردشگران برنامه ریزی شده است.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

سواحل آمالفی- استان سالرنو

سواحل آمالفی ایتالیا در 48 کیلومتری ساحل کشور ایتالیا قرار دارد. با سفر به این ساحل میتوان یکی از بهترین سفرهای جاده ای در ایتالیا را تجربه کرد.

این سواحل شهرهای کوچک مختلفی دارند که هر کدام از آنها دارای شهرت جهانی هستند.

از طریق جاده های زمینی میتوان به این مناطق دسترسی پیدا کرد ولی توصیه میکنیم خودتان در این جاده رانندگی نکنید چون اگر مشغول رانندگی کردن باشید بخش زیادی از این مناظر را نمیتوانید ببینید.

جاده های این منطقه به شدت خطرناک هستند و حتی یک لحظه هم نباید چشمان خود را ازین جاده بردارید و شرایط رانندگی در کشور ایتالیا با دیگر کشورهای اروپایی بسیار متفاوت است.

درمیان شهرهای متفاوتی که در این منطقه قرار دارد شهرهای آمالفی و پوزیتانو معروف تر هستند.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

برج کج پیزا- پیزا

یکی از جاذبه های کشور ایتالیا برج کج پیزا-پیزا است. دلیل این شهرت کج بودن این برج است چونکه چیزی که باعث شهرت این برج شده نه معماری منحصر به فرد نه تاریخچه وافسانه های خاص پیرامون این ساختمان است بلکه همین کج بودن ساختمان است. این برج حدود 3.4 درجه انحراف دارد و ارتفاع آن 58 متر است. این برج 200سال طول کشید که ساخته شود و در زمان ساختش این برج کج نبود و چون در ساختش برج کج شد معماران مجبور شدند ساخت آن را نیمه کاره رها کنند.

علت کج شدن برج این بود که خاک فوندانسیون این کاخ از خاک رس تشکیل شده بود و بر اثر وزن حاصل از برج این برج تغییر حالت داد و فرو رفت و کار ساخت و ساز در سال 1372 دوباره ادامه پیدا کرد.

اینبار مهندسان سعی کردند تا فوندانسیون برج را بهتر کنند و مانع از بیشتر کج شدن آن شوند ولی شکست بدی خوردند.

اما دوباره روند ساخت را پیش گرفتند تا برج را از پایه قوی کنند و دوباره مجبور شدند ساخت برج را متوقف کنند ولی اینبار بخاطر جنگ در نهایت ساخت برج پیزا در نیمه دوم قرن 14 میلادی به پایان رسید.

در طی این 600 سال این برج هرسال به میزان یک میلیمتر کج شد.در سال 1993 برج پیزا 4.48 متر کج شد و برای جلوگیری از این ریزش آن سعی کردند برج را تقویت کنند و با استفاده از کابل های فنری آن را به ساختمان های اطراف متصل کنند و این کار باعث صاف نگه داشتن برج شد و در همین بین مهندسان خاک رس را از فوند انسیون شمالی این برج خارج کردند و متخصصان بر این باور هستند که این کار سلامت برج پیزا را برای 3 قرن آینده تضمین شده است.

جاذبه های دیدنی ایتالیا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up