دریاچه جنگلی عباس آباد بهشهر یکی از زیباترین مناطق توریستی مازندران

دریاچه عباس آباد بهشهر

دریاچه عباس آباد بهشهر که در دل جنگلی انبوه در ارتفاعات کوههای بهشهر مازندران,با بقایای تاریخی اسرار آمیزی که از دوران صفویه به جا مانده است,یکی از بهترین مقاصد گردشگری در این سال های اخیر به شمار می رود.

طبیعت دریاچه عباس آباد با صدای دلنواز پرندگان و انبوه درختانی که قدمت زیادی دارند و نمای دل انگیزی که از دریاچه می بینید,برای گردشگران که قصد دارند از فضای پر دود شهری دور باشند می تواند مناسب ترین مقصد باشد.

زیبایی این دریاچه قاعدتا در 4 فصل به گونه ی خاصی است. دریاچه عباس آباد بهشهر با آسمان صاف و هوای با طراوت و با دمای خنکی که در آنجا می وزد مایه آرامش می شود.

 

 

به دریاچه عباس آباد بهشهر می توانید ساعت ها به تنهایی در سکوت خود به این دریاچه خیره شوید و از این نعمت الهی لذت ببرید.

با سفر به دریاچه عباس آباد نه تنها طبیعت گردی بلکه در کنارش گردشی از تاریخ و فرهنگ ایران را هم در بدارد.

در کنار دریاچه عباس آباد باغی به مساحت 140 هکتار قرار دارد یعنی بهتر است بدانید این باغ که جزء 9 باغ ایرانی است که در یونسکو و مهم ترین باغ ایران ثبت شده است.

عباس آیاد بهشهر

اگر به عکس دریاچه عباس آباد نگاه کنید کاخی در وسط این دریاچه و برج های دیدبانی در اطراف دریاچه عباس آباد مشاهده می کنید که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است.ساخت آن در سال 1020 هجری قمری می باشد.

در گذشته این کاخی که در وسط دریاچه قرار دارد با پل چوبی به ضلع شمالی باغ متصل می شود و این پایه ای برای کاخ بوده است که امروزه از آن چیزی باقی نمانده است.

جالب است بدانید که این عمارت در فصل های پاییز و زمستان در زیر آب قرار دارد و فقط نمایی از سقف آن که درختها و گیاهانی رشد کرده اند به چشم می خورد,ولی اگر قصد دارید که این عمارت تاریخی را از نزدیک ببینید بهتر است در فصل تابستان یا اواخر بهار از دریاچه عباس آباد دیدن کنید.

دریاچه جنگلی عباس آباد بهشهر

دلیل این نمایش از عمارت این است که آب دریاچه عباس آباد در فصول پر آب از طریق کانال ها که به دریاچه ختم می شود به حد زیادی پر می شود و در فصل بهار و تابستان بدلیل آبیاری زمین های زراعتی و مصرف اهالی روستای آن منطقه آب دریاچه کاهش می یابد.

یکی از خصوصیات ثبت شده در فهرست جهانی,مکانیزم تکامل یافته ای که در چرخش آب ایجاد شده است می باشد.

با ایجاد سطح شیب دار و لوله های سفالی,آب از بالای حوض مرکزی به شکل فواره خلاص می شود و الباقی بوسیله لوله های سفالی حوض های دیگر را پر می کند.

معماران دوران صفویه با ایجاد باغ هایی بصورت پلکانی وبه کارگیری لوله های سفالی به سطح شیب دار علاوه بر ظاهر زیبایش,موسیقی از آب را ایجاد کرده اند که باعث آرامش افراد می شود.

دریاچه عباس آباد

بهترین فصل برای بازدید از دریاچه عباس آباد فصل بهار میباشد. زیرا در فصل پاییز آب دریاچه سرد است و به دلیل اینکه در ارتفاعات میباشد آب و هوای نسبتا سردی را دارد.

دریاچه عباس آباد بهشهر امکانات تفریحی از قبیل قایق سواری-سفره خانه و رستوران را برای گردشگران به این مکان دیدنی فراهم ساخته اند.

امیدواریم از این مکان جذاب و دیدنی بیشترین لذت را ببرید.

عباس آباد بهشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up