برای سفر به کشورهای خارج از ایران با ماشین خود یا اجاره ای باید  گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشید. دریافت این گواهینامه نه سخت است و نه زمان بر و مراحل ساده ای دارد.

گواهینامه بین المللی رانندگی

مراحل دریافت گواهینامه بین الملی رانندگی چگونه است؟

گواهي‌نامه‌ بين‌المللي كه اعتبار آنها يك و سه سال مي‌باشد، در کشورهایی که شامل قوانین گواهینامه‌ بین‌المللی رانندگی میباشند ، میتوان از این گواهینامه بین المللی استفاده کرد.

لازم به ذکر است که دارنده این گواهینامه بين‌المللي نمي‌تواند قوانين و مقررات مربوط به شرايط اقامت و يا انجام به شغل و يا حرفه‌اي كه در كشورهاي مسير حركت قابل اجرا مي‌باشد را انکار کرد.

گواهینامه بین المللی به جز زبان فارسی ، زبان هایی از قبیل  (‌انگليسي- فرانسوي- روسي – عربي-‌ آلماني- اسپانیائی- چینی)‌ نيز ترجمه شده است. این گواهینامه قابل شارژ یا تمدید نیست و باید بعد از پایان تاریخ اعتبار باید دوباره اقدام کنید.

مدارک برای گواهینامه بین المللی

مدارک لازم برای گواهینامه بین المللی:

برای اخذ گواهینامه مدارک خاصی نیاز نیست که مدارک لازم برای گواهینامه بین المللی به شرح ذیل میباشد.

1- اصل گواهینامه بین المللی کشور ایران که یک ماه و سه روز از آن گذشته باشد برای گواهینامه بین المللی رانندگی یک ساله و سه سال

2- یک قطعه عکس تمام رخ 4*3 (با حجاب اسلامی برای بانوان)

3- گواهینامه بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)

4- اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه

5- تکمیل فرم درخواست

6- پرداخت هزینه های اعلام شده

گواهینامه بین المللی رانندگی

روش های دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

برای دریافت گواهینامه بین المللی کافیست که با یک تماس به الین سیر کلیه مراحل دریافت گوهینامه را برای شما ارائه دهیم .

گواهینامه بین المللی رانندگی

شما میتوانید شروع سفر خود را با خودروی شخصی که در خارج از کشور اجاره میکنید لذت بخش تر کنید .

همینطور دیگر به هرجایی از نقاط کشور که می خواهید با کمک گوگل مپ که راهنمای نقشه است رانندگی کنید و آنگونه که باب میل خودتان است در آنجا اقامت داشته باشید .

اگر کرایه های خارج از کشور را با اجاره خودرویی در آن کشور مقایسه کنید خواهید دید که اجاره یک خودرو هم از لحاظ هزینه و هم از نظر وقت و …. خیلی به صرفه تر میباشد.

اخذ گواهینامه بین المللی در ترکیه 

امروزه ایرانیان بسیاری که به ترکیه مهاجرت کرده و به دنبال گواهینامه بین المللی در ترکیه میباشند.

دقت داشته باشید این نوع گواهینامه فقط به مدت 1 و 3 سال میباشد که برای افرادی که به صورت موقت در خارج از کشور حضور دارند استفاده میشود و اگر به دنبال اقامت در خارج از کشور هستید باید حتما از خود همان کشور گواهینامه رانندگی خود را اخذ نمایید.

برای اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی با شماره تماس الین سیر  77711444-021 و یا شماره پشتیبانی الین سیر 09123459958 تماس حاصل فرمایید.

keyboard_arrow_up